«دلتورو» بهترین کارگردان شد اعلام برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۸/ «سه بیلبورد» و «دروغهای کوچک بزرگ» جوایز را درو کردند
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۴۳۳۷
به گزارش خبرگزاری فارس، هفتاد و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب (بهترینهای سینمای جهان از نگاه انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود) ساعتی پیش در سالن هتل بورلی هیلتون و با اجرای ست مایرز برگزار و برندگان بدین شرح اعلام شد:
*** بخش سینمایی
بهترین فیلم درام: سه بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری
بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم درام: فرانسیس مک دورموند؛ «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری»
بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام: گری الدمن؛ «تاریکترین ساعت»
بهترین فیلم کمدی/موزیکال: «لیدی برد»
بهترین بازیگر نقش اول زن فیلمهای کمدی/ موزیکال: سیرشا رونن؛ «لیدی برد»
بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم های کمدی/موزیکال: جیمز فرانکو؛ «هنرمند فاجعه»
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: الیسون جنی؛ «من، تونیا»
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: سم راکول؛ «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری»
بهترین کارگردان: گیرمو دل تورو؛ «شکل آب»
بهترین فیلمنامه: «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری»
بهترین انیمیشن بلند: کوکو
بهترین موسیقی متن: شکل آب
بهترین ترانه: این منم؛ «بزرگترین شومن»
بهترین فیلم خارجی زبان: در محو شدگی (آلمان)
*** بخش تلویزیونی
بهترین سریال درام: «سرگذشت ندیمه»
بهترین بازیگر مرد: استرلینگ کی.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بهترین بازیگر زن: الیزابت ماس؛ «سرگذشت ندیمه»
بهترین سریال کمدی: «خانم میسل شگفتانگیز»
بهترین بازیگر مرد سریال کمدی: عزیز انصاری؛ «استاد هیچ چیز»
بهترین بازیگر زن سریال کمدی: ریچل بروزنان؛ «خانم میسل شگفت انگیز»
بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: «دروغهای کوچک بزرگ»
بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: ایوان مک گرگور؛ «فارگو»
بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: نیکول کیدمن؛ «دروغهای کوچک بزرگ»
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: الکساندر اسکارسگارد؛ «دروغهای کوچک بزرگ»
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: لورا درن؛ «دروغهای کوچک بزرگ»
بر اساس این گزارش، جایزه گلدن گلوب از دهه ۴۰ میلادی به صورت سنتی توسط انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود هر ساله به برگزیدگان اهدا می شود. به طور دقیق اولین بار این جایزه در سال ۱۹۴۴ و طی مراسمی که چندان هم رسمیت نداشت در کمپانی فاکس قرن بیستم اهدا شد. درآن مراسم جنیفر جونز به خاطر بازی در «آواز برنادت» بهترین بازیگر زن سال شد. فیلمی که در نهایت عنوان بهترین اثر سال را هم به خودش اختصاص داد. پل لوکاس هم به خاطر بازی در «تماشای راین» جایزه بهترین بازیگر مرد را برد. در مراسم گلدن گلوب اعضای انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود با رای هایشان برندگان جوایز را مشخص میکنند.
انتهای پیام/
منبع: فارس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خط رو خط مسائل اجتماعی
تهیهکننده این اثر نمایشی سعید کمانی است که پیش از این سابقه مجموعههایی مثل همهگیری و سفر در خانه را در کارنامه خود داشته است. پریناز آل آقا، کارگردان فصل اول و محمدرضا خسروی، کارگردان فصل دوم این مجموعه است. کمانی در گفتوگوی خود با جامجم از دغدغههای تولید این اثر نمایشی گفته است.تهیهکننده سریال خط رو خط در خصوص دغدغهای که برای تولید این اثر داشته، به جامجم میگوید: دغدغه من این بود که کار طنز تولید کنم. دو سه سال بود که درگیر دو سریال کرونایی بودم و در اتفاق کرونا، چند نفر از دوستان و مادرم را از دست دادم. اینها باعث شد برگردم به همان چیزی که تا حدودی به آن علاقه دارم و آن را بهتر میفهمم. دوست دارم جامعه هم مثل خودم حالش خوب شود و بعد از اتفاقاتی که در بیماری وحشتناک کرونا افتاد، فکرم این بود که بتوانیم با کارهای طنز جلو برویم و این کار را ساختم. در اینگونه کارها تخصصی نداشتم و اولش خیلی اذیت شدم. مخصوصا در بحث دکور خیلی نگران بودیم دکوری که میزنیم تک لوکیشن است و اصلا توان این موضوع را دارد یا نه. خیلی رویش فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که تنها دکوری که بتوانیم بزنیم یک آرایشگاه مردانه است که این فضا را به ما میدهد که هر آدمی اعم از پزشک، کارگر و ... واردش میشود. دلیل انتخاب این لوکیشن، عام بودن فضای آرایشگاههاست که میتوان قصههای زیادی را در بستر آن روایت کرد. در عین حال موضوعات اجتماعی، موضوعاتی هستند که دغدغه همه است. همه ما در آپارتمان مشکلات زیادی داریم و هیچکس نمیتواند بگوید که مثلا در یک آپارتمان ۲۰ واحدی که هستیم همه به موقع شارژشان را میدهند، آشغالشان را مرتب دم در میگذارند و رعایت همسایه را میکنند؟ همه ما این مشکلات را داریم و در سریال خط رو خط تلاش کردم به محل کار و ازدواج و موانع ازدواج بپردازیم. نمیخواستیم نقد کنیم و در واقع بیشتر خودمان را نقد میکنیم.
بیان مسائل اجتماعی با زبان طنز
وی در ادامه به ترکیب طنز با مباحث آموزشی اشاره کرده و تاکید میکند: تلاش کردیم موضوعات آموزشی را به صورت طنز بیان کنیم. مثلا یکفرد دروغگو و کثیف را به چالش میکشیم. هر موضوعی که به ما بهعنوان یک انسان ربط دارد، مثل پوشش، لباس، تمیزی، آداب معاشرت و...که موضوعات زیادی است و جذابیت هم دارد در این سریال بیان کردیم اما باید به این نکته توجه کرد که در تولید چنین محتوایی برای رسانه تلویزیون، باید صبر داشته باشد تا این برنامهها جای خود را باز کرده و مخاطب جذب کنند. کمانی در اشاره به موضوعات مطرح شده در این برنامه اشاره کرده ومیگوید:مسائلی همچون حمل و نقل، خانواده، ازدواج، فرزندآوری، موانع ازدواج و...در برنامه مطرح شده است. در واقع نزدیک به صد موضوع داریم. فصل اول ۲۰ قسمت بود. در فصل دوم آقای محمدرضا خسروی، کارگردانی را دست گرفتهاند که تجربه کار کارگردانی دارند و کار کوتاه ساختند. تلاش کردیم بستری ایجاد کنیم تا کارگردانان کار اولی بیایند و در آینده در سازمان کارگردان شوند. وی در پاسخ به اینکه چنین فرصتی به کارگردانهای جدید با ریسک همراه است، بیان میکند: بهنظرم در صورتی این کار با ریسک همراه است که هر دو گزینه تهیهکننده و کارگردان ضعیف باشند اما در این کار، کارگردان ما در موضوع طنز باسواد است و نزدیک به ۳۵ سال سابقه کار طنز و اینگونه کارها را دارد. بهنظرم کارگردانی که طنز را میفهمد و از این دست کارها ساخته، میتواند کمککننده باشد. اگر تهیهکننده و کارگردان شناخت و تجربهای نداشته باشند قطعا کار درنمیآید. بهطور کلی معتقدم که بهتر است تلویزیون به جای استفاده از سلبریتی، بازیگر پرورش دهد و باید به سمت آنهایی برویم که توانمندی این کار را دارند.
تلاش ۴ گروه نویسنده
کمانی درباره تفاوت کارگردانی فصل اول و دوم و حضور کارگردانی مثل خسروی که تجربه بازیگری و کارگردانی را دارد، اینطور توضیح میدهد: بهنظرم دو تجربه متفاوت بود. کارگردانی یک خانم، به یک شکل دیگر است چون به ظرافتها دقت دارند. در فصل دوم هم آقای خسروی با توجه به این که بازیگر توانایی بودند و سالیان دراز کار کردند و در کارهای خیلی بزرگ حضور داشتند، یکفرد پرورشیافته هستند که در عین حال ارتباطشان با بازیگران خوب بود و کار شکل گرفت. کمانی با اشاره به چهار گروه نویسندهای که در این سریال حضور دارند، در خصوص بازخورد مخاطبان به این مجموعه هم تصریح میکند: ابتدا زمانی که خودم این کار را روی آنتن دیدم این ترس را داشتم که با توجه به تکلوکیشن بودن، مخاطب چه ارتباطی با آن برقرار میکند. در واقع ۴۰دقیقه نمایش در تکلوکیشن سخت است. وقتی بهعنوان یک منتقد به آن نگاه کردم حس خوبی به من دست داد و خوشحال شدم که شاید نمرهام زیر ۵۰ نشده باشد. در حال حاضر فصل اول روی آنتن رفته و ما در حال تولید فصل دوم هستیم. فصل اول در ۲۰ قسمت ۴۰ تا ۴۵ دقیقهای روی آنتن میرود.